BCC wordt Wecycle Premium Pick-up Partner

Geplaatst op 7 mei 2018

Landelijke dekking ophaalservice e-waste

Elektronicaketen BCC is Premium Pick-up Partner geworden van Wecycle. Dit betekent dat klanten van BCC bij de bezorging en installatie van een nieuw groot elektrisch apparaat niet alleen het oude grote exemplaar, maar ook afgedankte kleine apparaten mee terug kunnen geven voor recycling. Deze service biedt Wecycle aan samen met (online) winkels en vervoerders. Wecycle organiseert de inzameling en recycling van afgedankte elektrische apparaten en energiezuinige lampen (e-waste). 

Naast de wettelijke oud-voor-nieuw-regeling, waarbij de consument een vergelijkbaar afgedankt product kan meegeven aan de bezorger van een nieuw elektrisch apparaat, bieden Wecycle Premium Pick-up Partners de mogelijkheid ook andere kleine apparaten retour te geven. BCC is met 68 fysieke winkels en online verkoopkanaal één van de grootste elektro-retailers van Nederland. Herman Bramer, CEO BCC, is enthousiast over het uitbreiden van de huidige samenwerking: “We namen natuurlijk tijdens het bezorgen altijd al de oude apparaten van de klant mee, zoals wasmachines. Nu kunnen we ook alle andere apparaten meenemen. Met deze uitbreiding van onze service verwachten we onze klanten nog beter te kunnen helpen. Doordat wij ons al tientallen jaren op duurzaamheid richten, hebben we inmiddels een geolied proces. Oude apparaten laten we via Wecycle verantwoord verwerken.”

Wecycle maakt het inleveren van afgedankte kleine elektrische apparaten makkelijk met de ophaalservice. “Via onze Premium Pick-up Partners kan de consument eenvoudig apparaten inleveren. Dit draagt bij aan meer recycling van grondstoffen en een reductie van de CO2-uitstoot”, zegt Jan Vlak, algemeen directeur van Wecycle. “Door de uitbreiding van de samenwerking met BCC, bieden we met zo’n 150 winkels en vervoerspartners nu een landelijke dekking aan voor deze service. Een prima aanvulling op onze inleverbakken voor klein e-waste in de winkels.” Kijk hier voor een korte video over de Premium Pick-up service.

Voordelen retailer en consument
De Wecycle Premium Pick-up service heeft verschillende voordelen. Zo heeft de consument bij de bezorging en installatie van een groot apparaat even de tijd om kleine apparaten bij elkaar te zoeken. De bezorgers zijn gewend om te gaan met elektrische apparaten en mogen deze ook vervoeren. De inzamelpartner ontvangt de normale kostenvergoeding voor de ingeleverde apparaten. 

Winactie aankoopbedrag
Wecycle voert in de maanden mei, juni en juli 2018 campagne met Premium Pick-up Partners. De consument kan hierbij het aankoopbedrag terugwinnen van een nieuw groot apparaat tot een maximum van 400 euro. Tijdens de actieperiode zijn er elke maand drie winnaars. Meer informatie: www.wecycle.nl/consumenten.

image

Deze website maakt gebruik van cookies.

Door gebruik te maken van deze website geeft u toestemming voor het verwerken van de informatie door derden op de wijze en voor de doeleinden zoals in onze privacy voorwaarden omschreven.