Inlevercampagne geeft aandacht aan Oost-Europese werkers

Geplaatst op 1 oktober 2018
Wecycle richt zich ook op Polen, Bulgaren en Roemenen
De Wecycle-campagne die oproept armaturen in te leveren voor recycling, richt zich ook specifiek op werknemers uit Oost-Europa. Met name Polen en in mindere mate Bulgaren en Roemenen zijn werkzaam in de bouw-, sloop- en installatiesector. Zij spreken vaak gebrekkig of geen Nederlands. De campagne wordt dan ook deels in die talen gevoerd. 
 

In de bouw- en installatiesector werken veel eerste generatie Oost-Europeanen die relatief kort in ons land zijn en slecht uit de voeten kunnen met de Nederlandse taal. "Zo'n één op de tien werknemers in de bouw is niet afkomstig uit Nederland," zegt Jan Vlak, directeur Wecycle. "Onze oproep om armaturen zoals wettelijk voorgeschreven correct af te danken, geldt voor iedereen. Daarom is onze campagne deels in het Pools, Bulgaars en Roemeens. Ook zij kunnen een bijdrage leveren aan de circulaire economie."

De Oost-Europese variant van de campagne is in lijn met de landelijke campagne, die vandaag start. Via social media en advertenties op sites die deze nieuwe doelgroep gebruikt, zijn er vertalingen van de campagne te zien. Er is ook speciale landingspagina ontwikkeld: wecycle.nl/polski.

Verder maken radiospots (beluister hier), buitenreclame, online advertenties en ledboarding bij Eredivisie-voetbalwedstrijden deel uit van de campagne. Ook wordt informatie verspreid via Poolse winkels en gaf Wecycle voorlichting op Forum Buduwlane, een event voor Poolse werknemers en ZZP’ers in de bouw- en installatiesector. De campagne wordt gevoerd in opdracht van Stichting LightRec Nederland, één van de opdrachtgevers van Wecycle.

Voorbeeld Nederlandse en Poolse campagne-uiting:

Deze website maakt gebruik van cookies.

Door gebruik te maken van deze website geeft u toestemming voor het verwerken van de informatie door derden op de wijze en voor de doeleinden zoals in onze privacy voorwaarden omschreven.